Humlegården i topp bland nöjda kontorshyresgäster

Humlegården fortsätter att klättra i Fastighetsbarometerns kundundersökning och placerar sig på en hedrande andraplats.

Fastighetsbarometern är branschens Nöjd Kund-undersökning och Humlegården uppnådde ett resultat om 82 (+3) på en 100-gradig skala medan genomsnittet för branschen ökade med två enheter till 75.

Störst påverkan på hyresgästernas nöjdhet har fastighetsägarens service, personalens bemötande vid felanmälan och företagets image. Tre viktiga områden där Humlegården placerade sig i toppen.

- Det är fantastiskt roligt att vi befäster vår ställning i den absoluta toppen bland kontorshyresgästerna, säger Per-Arne Rudbert, VD Humlegården.

Humlegården arbetar kontinuerligt med att öka servicenivån och utveckla kundbemötandet för att hjälpa våra kunder att bli än mer framgångsrika i våra fastigheter.

     - En förutsättning för långsiktiga kundrelationer är ett bra kundbemötande. Men bra kan bli ännu bättre och vi slår oss inte till ro, avslutar Per-Arne Rudbert.

Fakta: Bakom Fastighetsbarometern står Fastighetsägarna Sverige och konsultföretaget CFI. Mer information om Fastighetsbarometern finns på www.cfigroup.se.



Relaterade artiklar

Humlegården välkomnar Budbee till Norra Station

Techbolaget Budbee sökte ett kontor som stödjer deras arbetssätt och knyter samman varumärket, kulturen och alla medarbetare. Humlegårdens satsning Norra Station i Hagastaden mötte de högt ställda...

Läs mer


Humlegården ger ut gröna företagscertifikat

Nu tas nya steg mot målet om att uppnå 100 procent grön finansiering, då Humlegården emitterar bolagets första gröna företagscertifikat. Andelen uppgår nu till hela 89 procent. Genom grön...

Läs mer


Pendla klimatsmart med Humlegårdens elbuss

Visste du att vi har en egen elbuss i linjetrafik? Bussen trafikerar sträckan Odenplan−Hagalunds arbetsplatsområde och är kostnadsfri.

Läs mer