Humlegården i topp bland nöjda kontorshyresgäster

Humlegården fortsätter att klättra i Fastighetsbarometerns kundundersökning och placerar sig på en hedrande andraplats.

Fastighetsbarometern är branschens Nöjd Kund-undersökning och Humlegården uppnådde ett resultat om 82 (+3) på en 100-gradig skala medan genomsnittet för branschen ökade med två enheter till 75.

Störst påverkan på hyresgästernas nöjdhet har fastighetsägarens service, personalens bemötande vid felanmälan och företagets image. Tre viktiga områden där Humlegården placerade sig i toppen.

- Det är fantastiskt roligt att vi befäster vår ställning i den absoluta toppen bland kontorshyresgästerna, säger Per-Arne Rudbert, VD Humlegården.

Humlegården arbetar kontinuerligt med att öka servicenivån och utveckla kundbemötandet för att hjälpa våra kunder att bli än mer framgångsrika i våra fastigheter.

     - En förutsättning för långsiktiga kundrelationer är ett bra kundbemötande. Men bra kan bli ännu bättre och vi slår oss inte till ro, avslutar Per-Arne Rudbert.

Fakta: Bakom Fastighetsbarometern står Fastighetsägarna Sverige och konsultföretaget CFI. Mer information om Fastighetsbarometern finns på www.cfigroup.se.



Relaterade artiklar

Kontor för nya arbetssätt

Kontorets roll har varit ett hett ämne under året. Men många av trenderna var på väg redan innan corona och på Humlegården har vi utvecklat vårt erbjudande för att möta de nya behoven.

Läs mer


Misschiefs gästar Linnégatan 4

Den 10 augusti slog Misschiefs Takeover upp sina portar på Linnégatan 4. Här kan besökaren ta del av en spännande kombination av pop-up ateljéer och konstutställning. Deltagarna är alla kvinnor,...

Läs mer


Projektchef Jessica Sageryd berättar om vår satsning på Nybrogatan 17

Vi ställde tre frågor till Jessica Sageryd, Projektchef på Humlegården där hon fick berätta lite om sin roll på bolaget och varför utvecklingen av Nybrogatan 17 är det roligaste projektet hon arbet...

Läs mer