Humlegården i topp bland nöjda kontorshyresgäster

Humlegården fortsätter att klättra i Fastighetsbarometerns kundundersökning och placerar sig på en hedrande andraplats.

Fastighetsbarometern är branschens Nöjd Kund-undersökning och Humlegården uppnådde ett resultat om 82 (+3) på en 100-gradig skala medan genomsnittet för branschen ökade med två enheter till 75.

Störst påverkan på hyresgästernas nöjdhet har fastighetsägarens service, personalens bemötande vid felanmälan och företagets image. Tre viktiga områden där Humlegården placerade sig i toppen.

- Det är fantastiskt roligt att vi befäster vår ställning i den absoluta toppen bland kontorshyresgästerna, säger Per-Arne Rudbert, VD Humlegården.

Humlegården arbetar kontinuerligt med att öka servicenivån och utveckla kundbemötandet för att hjälpa våra kunder att bli än mer framgångsrika i våra fastigheter.

     - En förutsättning för långsiktiga kundrelationer är ett bra kundbemötande. Men bra kan bli ännu bättre och vi slår oss inte till ro, avslutar Per-Arne Rudbert.

Fakta: Bakom Fastighetsbarometern står Fastighetsägarna Sverige och konsultföretaget CFI. Mer information om Fastighetsbarometern finns på www.cfigroup.se.



Relaterade artiklar

Prisbelönt textilkonst på Misschiefs Takeover

Maja Michaelsdotter Eriksson har lyfts fram som en hantverksskicklig konstnär, en orädd inspiratör och kraftfull förnyare inom det textila konsthantverket. Nu är hon dubbelt aktuell, både genom sin...

Läs mer


Open House

Open House är den världsomspännande arkitekturfestivalen som syftar till att skapa nyfikenhet och öka allmänhetens intresse för arkitektur, involvera medborgarna i stadens utveckling och ge nya...

Läs mer


En pionjär och inspiratör inom hållbarhet flyttar in

Hur kan design bidra till en mer hållbar framtid? Det är frågan som driver formgivaren Marie-Louise Hellgren i hennes arbete. I höst flyttar hon sin studio till Humlegårdens kvarter vid...

Läs mer