Humlegården i topp bland nöjda kontorshyresgäster

Humlegården fortsätter att klättra i Fastighetsbarometerns kundundersökning och placerar sig på en hedrande andraplats.

Fastighetsbarometern är branschens Nöjd Kund-undersökning och Humlegården uppnådde ett resultat om 82 (+3) på en 100-gradig skala medan genomsnittet för branschen ökade med två enheter till 75.

Störst påverkan på hyresgästernas nöjdhet har fastighetsägarens service, personalens bemötande vid felanmälan och företagets image. Tre viktiga områden där Humlegården placerade sig i toppen.

- Det är fantastiskt roligt att vi befäster vår ställning i den absoluta toppen bland kontorshyresgästerna, säger Per-Arne Rudbert, VD Humlegården.

Humlegården arbetar kontinuerligt med att öka servicenivån och utveckla kundbemötandet för att hjälpa våra kunder att bli än mer framgångsrika i våra fastigheter.

     - En förutsättning för långsiktiga kundrelationer är ett bra kundbemötande. Men bra kan bli ännu bättre och vi slår oss inte till ro, avslutar Per-Arne Rudbert.

Fakta: Bakom Fastighetsbarometern står Fastighetsägarna Sverige och konsultföretaget CFI. Mer information om Fastighetsbarometern finns på www.cfigroup.se.



Relaterade artiklar

Humlegården välkomnar flera nya kunder till Solna strand

Goda kommunikationer och attraktiva kontorslokaler gör Solna strand till en stark kandidat när bolag letar nya kontorslokaler. De senaste månaderna har Humlegården tecknat avtal med flertalet nya...

Läs mer


Digitala nycklar ska göra kundresan smidigare

Humlegården är en av initiativtagarna till Accessy, en tjänst som gör det möjligt att hantera lås och access till olika tjänster på ett enkelt och säkert sätt genom mobiltelefonen. Satsningen syfta...

Läs mer


​Humlegården utser Mikael Andersson till CFO

Mikael Andersson, idag finanschef på Humlegården, har utsetts till Chief Financial Officer. Målsättningen med den nyinrättade rollen är att vidareutveckla och skapa en ökad samverkan mellan ekonomi...

Läs mer