Medarbetare har ordet

Camilla Löfgren

Chef för bygg- och installationsprojektledarna på Humlegården Fastigheters avdelning Drift och Teknik sedan september 2013.

Hur hamnade du på Humlegården?
– Jag kände andra som jobbade här och kontaktade dem när jag sökte nytt jobb. Vi hade haft kontakt innan och de pratade väldigt gott om Humlegården.

Hur är det att jobba här?
– Jättekul! Dels är det ett väldigt spännande fastighetsbestånd med både äldre och nya byggnader, dels en bred sammansättning med människor med olika bakgrund och kompetens. Det finns väldigt många möjligheter och vägar att utvecklas internt.

Kan du säga något om arbetsklimatet?
– Andan är väldigt positiv, det finns en vilja att hjälpa och stötta varandra. Dessutom är nivån hög kompetensmässigt och du får mandat och förtroende att driva frågor själv, det är stimulerande. Jag tycker också om att det alltid finns en vilja att hela tiden bli bättre, även om vi redan är bra på mycket. Man har ett bra stöd från alla delar i företaget som kan backa upp kunskapsmässigt.

Ann-Sofie Wahlstedt

Servicetekniker Ann-Sofie Wahlstedt om sitt jobb

– En stor del av mitt jobb handlar om att synas och prata med hyresgästerna, vilket passar mig bra. Men jag tar också emot och åtgärdar felanmälningar. Vi jobbar nära fastighetsteknikerna. Skillnaden mellan oss är att vi jobbar lite mer synligt och de jobbar med sådant som inte syns så mycket så som drift, skötsel och underhåll av fastighetens tekniska system, till exempel ventilationen.

Hur är det att jobba på Humlegården?
– Roligt. Det är en familjär stämning och det känns som att alla tycker om alla. Man bli väl omhändertagen här, stämningen är god och det finns många möjligheter till utveckling.

Hur ser utvecklingspotentialen ut?
– Jag har aldrig hört talas om att Humlegården sagt nej till någon som önskat gå en utbildning. Det handlar om att ta egna initiativ. Jag har själv utvecklats en hel del sedan jag började här. Jag kom in på Humlegården via ett bemanningsföretag och började som receptionist. Efter ett tag blev jag anställd. När jag hade varit receptionist i fyra år kände jag mig sugen på nya utmaningar och fick då chansen att gå en utbildning för att lära mig att bli servicetekniker. Efter tre år som servicetekniker i Hagalund, arbetar jag nu med Swedbanks huvudkontor i Sundbyberg.

Aldo Villacorta

Aldo Villacorta är receptionist och den första person du möter när du besöker vårt kontor på Engelbrektsplan 1 vid Stureplan i Stockholm.

– Jag tar hand om lokalerna, konferensrummen och kontoren. Sedan jobbar jag även med kundservice. Jag har också mycket kontakt med alla kollegor i huset eftersom de passerar förbi mig varje dag. Det är verkligen ett superkul jobb. Det roligaste är att dagarna är så varierade och att jag möter så många trevliga människor hela tiden.

Vad uppskattar du mest med Humlegården som arbetsgivare?
– Jag tycker att det som gör Humlegården speciellt är alla trevliga medarbetare. Det finns så mycket positivitet i luften. Min absoluta favoritstund är fredagar. Då bjuder nämligen Humlegården alla medarbetare på frukost, vilket är socialt och trevligt och skapar en fin gemenskap. Innan jag började som receptionist jobbade jag i hotell- och restaurangbranschen i många år. Men jag är i grunden utbildad arkitekt. Under fredagsfrukosten brukar jag passa på att prata arkitektur med alla tekniker det är kul!

Hur ser utvecklingspotentialen ut?
– Den är stor är min bild. Det känns som att de lyssnar på medarbetarna och vill att alla ska utvecklas.

Läs mer

Lediga jobb hos Humlegården Fastigheter i Stockholm

Humlegården Fastigheter erbjuder spännande karriärs- och utvecklingsmöjligheter. Här hittar du alla våra lediga jobb!

Läs mer