Förmedla varumärket, manifestera kulturen, stödja arbetssätt – kontoret har många uppgifter. Här berättar Patrick Forslund på advokatbyrån Wigge & Partners om hur de ser på kontorets roll.
Våra lokaler har jättestor betydelse för byråns verksamhet då vi ofta har möten i vår konferensarea och det är vår arbets-plats där vi spenderar mycket tid. Våra lokaler ska därför vara snygga och ändamålsenliga.
Lokalerna är vårt ansikte utåt och på samma sätt som vi ställer höga krav på att vi ska leverera det bästa vill vi att våra lokaler ska andas samma inställning vad gäller design och trivsel.
Konsten har varit en viktig del i vår profilering sedan starten 2015. Vi vill att konsten ska engagera besökaren och våra anställda. Den blir ofta ett naturligt samtalsämne och fungerar ibland som en isbrytare för att få igång lite spända förhandlingar.
Än mer viktig än pre-corona. Corona har fått oss att inse vik-ten av det fysiska mötet med klient och motpart samt att den sociala plattformen på kontoret är underskattad för att skapa en bra och trivsam gruppdynamik bland de anställda. Samtidigt kommer det finnas en större acceptans för att arbeta på distans och kvalitén på digitala möten har förbättrats på kort tid under pandemin vilket innebär att alla inte måste samman-stråla på samma ställe i världen. Mindre restid och mer fritid kommer förbättra balansen i livet för många.