Kön ringlade lång när dörrarna öppnades till Djerf Avenue popup, lördagen den 26 oktober. Det var startskottet för ett exklusivt gästspel som under två veckor kommer att äga rum i Humlegårdens lokaler på Hamngatan 15. Den anrika fastigheten har ett utmärkt läge vid Norrmalmstorg, mitt i Stockholms hjärta.
Djerf Avenue är ett av modebranschens mest uppmärksammade varumärken med ett stort community. I sin nya popup bjuder de besökarna på en butiksupplevelse utöver det vanliga. Här presenteras ett brett urval av plagg och varumärkets senaste tillskott, Djerf Avenue Beauty.
– Vi ser fram emot att välkomna både vår community och nya kunder som ännu inte har tagit del av Djerf Avenue i en trygg och inspirerande miljö, säger Matilda Djerf som är grundare och Creative Director på Djerf Avenue.
Butikskonceptet är unikt för platsen och bygger på hållbar design och produktion. Flera av möblerna är 3D-printade i material som kan malas ned och återanvändas till nya produkter. Bakom konceptet står designern Alicia Brander från Brandworks.
– Vi ville skapa en miljö som speglar varumärkets självsäkerhet, elegans och hållbarhet – och det känns alltid extra bra när såväl möbler som inredning kommer leva vidare genom återanvändning och återbruk, säger Alicia Brander från Brandworks.
Djerf Avenue popup är öppen till och med den 10 november.
Foto: Emil Fagander
Humlegården fortsätter att leverera ett stabilt förvaltningsresultat och förbättrade finansiella nyckeltal under det tredje kvartalet. Konkurrensen på kontorsmarknaden är fortsatt hög och trenden s...
Två stora arbetsplatsområden växer ihop till en levande stadsdel för både företag och boende. Humlegården och Vasakronan utvecklar Södra Hagalund i nära samarbete med Solna stad och andra lokala...