Podcast

I vår podcast samlar vi spännande gäster till intressanta samtal om frågor vi brinner för – som kontoret, arbetslivet och stadsutveckling.

Avsnitt 2 – Experterna tipsar

Vad ska man tänka på när man letar nytt kontor? Eller funderar över hur man kan nyttja sin befintliga lokal på bästa sätt? I det här avsnittet delar vi med oss av konkreta tips på hur man dimensionerar lokalerna, kulturens roll och vad som skapar en attraktiv arbetsplats. Det blir även ett samtal om vad som efterfrågas av just nu och hur pandemin har påverkat kontorets roll.

I samtalet deltar Annelie Liljeqvist som arbetar med uthyrning på Humlegården och vår fastighetschef Peter Lind. Vi gästas även av Jonas Hurtigh Grabe, arbetsplatsstrateg från Veldhoen Company, en av Humlegårdens samarbetspartners, som ofta är med i de tidiga skedena av den process då arbetssättet ska definieras och den fysiska miljön dimensioneras.


Avsnitt 1 2021 − Kontorets roll

I ljuset av pandemin kan vi konstatera att sammanhanget är viktigare än någonsin och att kontorets roll och betydelse har förtydligats på många sätt. Men hur gör man för att hybriden av digitala och fysiska möten ska fungera? Alla verksamheter behöver en strategi som fångar upp alla dimensioner av arbetsplatsen – både den digitala, sociala och fysiska miljön. Detta är några av de ämnen som berörs i vårt premiäravsnitt, som bjuder på både framtidsspaningar och konkreta tips för verksamheter som funderar över sina lokalbehov.

I samtalet deltar Humlegårdens vd Anneli Jansson och affärsutvecklingschef Anna Kullendorff. Vi har även det stora nöjet att välkomna Jonas Falk, arkitekt och partner på Strategisk Arkitektur. Samtalet leds av Madeleine Castenvik Holt, Marknads- och kommunikationschef på Humlegården.